Autogolčina Mire Bulja
To što je gradonačelnik i zastupnik u Hrvatskom saboru, Miro Bulj učinio s izložbom u Sinju, svom gradu, jednostavno se ne radi. Žao mi je,notorna politička glupost i u biti još antihrvatska. Prvo u ovom stoljeću zatvarati izložbe koje se održavaju u galerijama,neprilično je. Zatvarati izložbu i prije nego je otvorena, o Bože moj, pa makar bila i izložba fotografija SNV-a. A još zatvarati izložbu fotografija (i) srpskih opanaka, mladih djevojaka i momaka, zbilja je svašta.
Što je još gore, čovjek, barem na trenutak, mora pomisliti: A da se to Bulj i Pupovac nisu dogovorili, uz asistenciju Milanovića i počasnog doktora Braće Karić, dr. Ive?
Jer nema boljega publiciteta za tamo neku izložbu (i) „srpskih opanaka“ u „zaleđu“, pa još o „Tromeđi“- od zabrane. Zvonit će sada po inozemstvu, regionu, vascelom svetosavskom srbskom svetu o stradanju Srba (eto ustaša !) a uključit će se uskoro, ako već nije i suvremena Kominterna ( šarena i ina). Ni BIA to ne bi bolje smislila.
Kako spektakularan autogol i evo prigode Miloradu Pupovcu za pravi etnobiznis.
SNV je odmah krenuo: „Zabrana izložbe potkopava pravni poredak Hrvatske“, a „Totalitarni Bulj“ ( Nenad Jovanović, SNV Novosti, 4.9.2024) bi mogao biti vjesnik , desne, diktature, populističke, kakve li…
U SNV-ovom izvješću o „stradanju Srba u 2024.“ ovo će biti na prvom mjestu, kao kulturocid… Kuknjava je već krenula, kuka SNV i unazad, o, navodno sličnim, događajima. Spominju neku zabranu festivala „ojkča“ u Petrinji, kao dio magnum crimena, obračuna sa srpskom tradicijom (sekretar SNV-a Saša Milošević). Čak i to se, šlepajući se uz Bulja, usude. A da je prije toga festivala SNV organiziralo radnu akciju u okolici Petrinje i izvadio hrvatsku vjersku tradiciju iz lokanih putova, ostatke crkve Sv. Lovre? Na radnoj akciji „ojkaj“ brale koliko te grlo nosi.
Bilo je to
ovako. Srbi i JNA srušili su crkvu Sv. Lovre u Petrinji 1991. do temelja. Na tv Petrova gora ( Internet) reporter se
veseli- „nema više sv. Lovre“, dok teška mehanizacija JNA tovari njene ostatke
u kamione. Dobro će, govorio je reporter , doći Srbima za nasipavanje putova.
Dan, a, Misec još budan, Foto Trn
Možda su Bulja prije odluke o zabrani izložbe mogli savjetovati sociolog Grmoja, ali i OPG ( „opće političko gospodarstvo“) Selak-Raspudić, oboje su s tog FF-a, Most ih je došlepao u Sabor, ako ništa. Izgleda da nisu, a sada je kasno.
Rješenje je bilo jednostavno, ne pačati se u izložbu, po potrebi i sufinancirati, a zatim gledati što se po „Tromeđi“ valja. Zašto je izložba baš u Sinju, da se on ne percipira kao „slaba točka“? „Tromeđa“ čega? Pa „Dalmacije, Bosne i Like“, a središte je u Strmici, strmičkoj parohiji( onda, ne znam danas) kojoj je na čelu bio , dok je bio i pop- Momčilo Đujić. Je li to slučajno, baš ta „Dalmacija, Bosna i Lika“ po kojoj je pop vojvoda Đujić kasnije ratovao? Ili možda nema veze? Nisu li „Dalmacija, Bosna i Lika“, ne percipiraju li se, samo kao mali dio srbskog sveta ?
Zatim, kako se u sve uklapa, i da li uopće, sastav „Tromeđa“, osnovan 1989. u Kninu. Kud baš te „istorijske“ 1989. I gdje baš u Kninu, a za koji je pisao pjesme i Mali Baja Knindža, u kojemu je među važnim članovima bilo nekoliko Pupovaca , i t.d, i t.d.
Onda etnografija. Ne znam, ne sjećam se da sam ikad vidio Srbe u Hrvatskoj obuvene u one „zavinute“ srbijanske opanke, a i još ponešto me u tim aktualnim slikama srpske nošnje iz Hrvatske pomalo iznenađuje. Nadam se da sam skroz u krivu . Eto legitimnih pitanja, bez zabrane, ikakve zabrane, štoviše.
Ako se tko napisao o SNV, tim Novostima, gazda Pupovcu, taj sam, dosadilo mi. ali radilo se o politici,mediji i sl., a ne etnografiji, narodnim nošnjama i običajima, slikama toga... Naravno, sve je politika, pa je i to - naslućujem gdje bi mogao biti „tanki led“-a s njim treba biti oprezan. Zagaziš naglo, upadneš u duboku, hladnu vodu… I? Vadite Miru Bulja van dok je vrijeme.
A izložba? Ona će preko Zagreba, pa put pod noge. I eto etnobiznisa.
Mato Dretvić Filakov